Mount mangatui en rotorua

27 april 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Drie dagen neemt Dagmara ons mee op pad. Woensdag beginnen we onze reis naar mount mangatui. Een prachtige vulkaan aan het eind van een dorp. Onder aan de vulkaan zit een kleine camping en daar hebben we een huisje gehuurd. Direct aan het strand. We laten de jongens heerlijk zwemmen in de oceaan. Het is warm genoeg maar om daarna lekker op de warmen gaan we naar het naastliggende hot pool complex. Een buiten zwembad met warm water. En dan echt warm water, wel 39 graden. Nadat de jongens twee uurtjes gespeeld, en wij gedonderd, hebben gaan we naar het huisje. Om onze honger te stillen lopen we langs de kust naar het centrum. Daar eten we een hapje bij een gezellig restaurant, ingericht als verschillende woonkamerstjes. Erg leuk. Weer in het huisje aangekomen vallen de jongens als een blok in slaap en praten Dagmara en ik nog lekker bij.
De volgende dag ontbijten we langs de boulevard laten de jongens nog een keer op het strand spelen. Na de buitendouche beginnen we onze reis naar rotorua. Een rit van twee uurtjes.
Het moment dat we het gebied inrijden begint het te stinken. Naar zwavel, oftewel naar rotte eieren. Blegh!! We checken in in de Holiday Inn en rijden naar het stadje. Een koffie bij de Starbucks en donuts bij Dunkin Donuts. Beter kan niet. Daarna gaan we naar een evenementen gelegenheid bovenop de berg. Je kunt er van alles doen en wij hebben gekozen om met een soort karts van de berg af te gaan. We mochten wel 5 keer naar beneden en weer naar boven. Het werd inmiddels donker en laat. Na een hapje eten zijn we terug gereden naar het hotel. Nog snel een duik in het warme zwembad en daarna lagen we om 22.00 uur lekker te slapen met z'n allen.
De tweede dag in rotorua zijn we begonnen in het winkelcentrum. Voor Fein wilde ik een rugbyshirt van de All Blacks en die hebben we gevonden. Nog wat souvenirs gekocht en we vertrokken kken naar de geisers en natuurbaden. Het was erg druk dus we zij op drie plekken geweest. Het voordeel van een 'local' is dat we wat minder bekende plekken hebben bezocht. Om een uurtje of 15.00 nog snel een hapje gegeten en weer terug gereden naar het hotel. Een klein half uurtje rustig aan gedaan en gegeten in het hotel. Om de dag af te sluiten hebben we nog een plons genomen in het warme zwembad en nu liggen de kids lekker te slapen.
Morgen weer zo'n mooie dag, zou fijn zijn!