Kauri museum in Matakohe

6 mei 2018 - Onewhero, Nieuw-Zeeland

We beginnen onze reis vandaag vanuit Tutukaka, waar we weer een prima nacht hebben gehad. Fein is gisteren nog meegeweest met de zoon (volwassen man) van de eigenaar van de camping. Hij en zijn vrouw waren hout aan het inladen in de truck en Fein ging helpen. Ze vroeg of ie mee wilde rijden naar een dorpje verderop, om het hout weer te lossen. Na uitwisselen van mobiele nummers, ging Fein mee en werd netjes, zoals afgesproken, na een half uurtje bij de cabin afgezet. We hebben nog gezellig staan kletsen over Nieuw Zeeland en welke leuke dingen we nog konden doen.
Om 9.00 uur zijn we eerst naar Sandy Bay gereden om te kijken of er nog surfers waren. Helaas was iedereen al weg en zijn we weer richting zuiden gereden. Onze eerste bestemming was het Kauri museum. Een museum wat de geschiedenis van de Kauri bomen en haar kappers liet zien. Terug in de tijd met scenes van hoe ze woonden, echte stukken boom en hoe ze deze verwerken en kunstwerken van hars uit deze boomsoort. Erg indrukwekkend en dat vonden de jongens gelukkig ook.
Na 2 uur hadden we het wel gezien en zijn we doorgereden naar Onewhero, het huis van Dagmara. Om 15.45 kwamen we daar aan en ik heb meteen wat wassen gedraaid. Dat hoort er ook bij. We hebben gezellig gekookt en met z'n allen gegeten. Morgen doen we lekker chill.