Op pad naar het noorden

3 mei 2018 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Op woensdag vertrekken we met z'n drieën naar Tutukaka. Dit mooie plaatsje ligt op de route naar het noorden. Hier hebben we onze eerste overnachting geboekt. Een eenvoudige cabin met een tweepersoonsbed en een stapelbed. De reis ernaartoe is prachtig. Veel bergen en groen. Het is zonnig bij vertrek en iets bewolkt bij aankomst. De reis was 3,5 uur en de jongens hebben zich prima vermaakt met de mooie uitzichten.
We eten wat in de haven van Tutukaka en daarna gaan we terug naar de cabin. Vooral de natuur is mooi, verder is er niet veel. We spelen een spelletje memorie en nadat de jongens zijn gedoucht gaan we naar bed. Ik blijf nog ff lezen maar ga ook vroeg slapen. De bedden liggen prima en de jongens worden rond 7.00 uur wakker. Om 9.15 uur checken we uit en vertrekken richting Paihia, een prachtig kustplaatsje in de Bay of Islands. De zon schijnt en we pakken een drankje op het terras aan het water. Daarna boeken we een boottocht voor de volgende dag. Deze tocht vaart langs de 144 eilandjes van de Bay of Islands, kunnen we dolfijnen spotten, gaat langs de oorspronkelijke hoofdstad Russell en als lunch een BBQ op het strand van 1 van de eilanden.
Dan rijden we naar de accommodatie, een prachtige camping aan het water. We hebben een suite geboekt en deze is perfect. We spelen wat op het strand en ik pak mijn boek er weer bij. Vakantie met een hoofdletter V.

1. Opa:
    3 mei 2018
    Een mooie belevenis in een zeer mooi land. Lekker ongedwongen genieten van elkaar en de vakantie. En zeer mooie foto's met een erbij voor een poster op PH 19. Blijf genieten en wij volgen jullie op de 'voet'.